Thursday, July 29, 2010

ما را همه شب نمی برد آب

الان ۲۳ ساعته پشت سر هم بیدارم ولی تو بگو یه ذره خوابم بیاد نمی اد!!!!‌کلا هیچ کاری نمی کنم چون مخم تعطیله بسکه خسته است  از اون ورم اصا اصا خوابم نمی اد چون خوابم نمی اد!!‌  ورزش کرده ام, الان بدنم هم درد می کنه چشمام هم می سوزه اما خوابم نمی اد!!‌ البت هر چیزی دلیلی داره اما خوب . . . گور بابای دلیل!!‌من خوابم باید بیاد! 
 قرص خواب؟؟ واقعا؟؟

از اینجا هم می باس رفت. یه جورایی شده کاروانسرا . ..

چارتا کار دیگه هم باید کرد و بعدش خلاص


خدا پدر این اهنگای مجید رو بیامرزه . . . ۲۴ ساعت یه پک دودشون می کنم.  

امشب مسکوت

ادم ها عوض می شوند, هیچ حقیقتی به مانند اکبر این گونه است وجود ندارد. اکبر در هر لحظه ای به یک گونه است, هرچند که این گونه ها با هم رابطه ی مشخصی را می سازند :‌ مسیر زندگی یک ادم

این عبارت بالا را تا وقتی در مورد سایرین فکر می کنی, درست یا غلط یک عبارت مشخص به نظر می اید در حالی که می توانم در مورد خودم هم چنین فکر کنم و دو سال پیش با امروزم را مقایسه کنم و ببینم که از ان حال به این حال  چگونه تغییر کرده ام و شباهت و تفاوت این دو ادم , این دو زمان چگونه است. . شروع این فکر, وقتی در مورد خودم است, کمی اصطکاک دارد. 

----------
پینوشت: 
مطلبی خواندم از دوستی مبنی بر گراف های سه نفره. بسیار خوب و زییا مدل کرده بود و از خواندنش لذت بردم. توصیه ای  پازیتیو برایش داشتم لکن نگران از برداشت نادرست, از تماس مستقیم خودداری کردم. حرفم این بود:‌عزیز دل, به یال حساس تر برس. به یالی برس که دونفره تر است, یالی که به راحتی قابل ترمیم و یا بازیابی نیست. آن یالهای متقارن که به عنصر سوم می رسند, دیر یا زود, کامل یا ناقص, ترمیم می شوند, لکن ان یال مهربان پر از احساس, حساس تر است و به این سادگی ها باز یافته نمی شود.  . 
[پوزخند تماشاچیان]. 

Tuesday, July 27, 2010

تهذیب

از اون حس هایی هست که از دستم رفته است. من مدت خوبی داشته ام نیروهای داخل خودم رو می شناختم و درک می کردم. الان حس کردم که دیگه نمی تونم به تهذیب برگردم و این ترسوندم. باید فکر کنم. 

طبیعت وحش کفایت می کنه. باید کمی به جنبه ی انسانی برگشت . . .

Monday, July 26, 2010

وقت اضافه

نمی دونم چرا امشب اینقده تنهایی فشار میاره. شاید چون دم شب گپ زدم یا چون امیر گفت شب میاد اینجا . یا شاید چون دو روز دور و برم با بچه ها شلوغ بود و به طرز عجیبی دیووانه هم نشدم !!‌البت اون با لباس تو اب پریدن و شنا کردن خیلی حال داد, رسما دوباره انرژی بهم  داد.  . . .خلاصه که امشب دوباره در و دیوار کمونه کرده اند. 

دلم میخواست به استاد زنگ بزنم اما گفتم بزار تو حال خودش باشه. حکما از این چرت های من خسته شده. بزار یه تایم اوت بش بدیم . . اوضاع اونجا کشمشیه ... 

برای دفعه ی اول در طول تاریخ سعی کردم تو این درس تابستون تمرین هام رو بنویسم و سر وقت تحویل بدم.  حالا نه که همه اش رو انجام داده باشما . . اما خوب بازم خوب بود. یک چیز خوبی که داره این تمرین ها یادم میده, درست نوشتن مطلبی هست که می خوام بگم. یعنی با  روند بیان درست. سخته هنوز برام اما خوب یه کم دارم یاد می گیرم و این خوبه 

سر و کارم افتاده بود با یه وبلاگی که تو بلاگفاست. دهنم رو سرویس کرد. یک زبون نفهمیه این بلاگفا که نگو !!‌

همه ی این چرتا رو گفتم که مثلا الان که ۴ صپه  تنهاییه بپره و بگیرم بخوابم اما نشد .. ..

امشب هم گذشت و کسی ما رو نکشت

چندین وقت بود که شمع روشن نکرده بودم. امشب هم روشن کردم اول به نیت  شمع اجین کردن صفحه ای که برای امیرف نوشته بودم و بعدش نشستم به تماشا.

آزیز دل, دیگه اون سوالی رو که پرسیدی رو نپرس. کمی فکر کن که چه چیزی داری از کی می پرسی وقتی که طرف چنین اعتراف بزرگی برات کرده . . . حداقل می پرسی و طرف جواب ات رو میده , دیگه اصرار نکن . .. یه کم فکر کن تو چه زمینی بیل می زنی. . چه چیزی رو داری از چه کسی می پرسی . . . . آعزیز دلی. از رو رفاقت گفتما, به دل نگیری.

دوست پنیک شده ی سابقا ساکن طبقه ی سی و چند , بزار من یه چیزی رو بهت بگم. این رو که بهت می گم از روی دوستیه حالا چه خوشت بیاد چه نیاد. ادما, مخصوصا اونایی که تو توشون می چرخی, باهوش هستند. اون حس عدم امنیتی که تو داری منجر به استراتژی های نجات کوتاه مدت میشه و این یعنی بی معرفتی, یعنی بی شرفی تو رفاقت و خوب تعجب نکن که ملت ازت می گرخند چون می فهمند که خودت نیستی. حالا هم اینقده این کار رو کردی که خودت خسته شدی و گفتی فلان فلان ملت, من اصا می رم تو پستو!!!‌
 من چون چنین فکری در موردت ات نمی کنم این رو بهت می گم. اگه فکر می کردم که کلا این جوری هستی و می خوای باشی که بهت نمی گفتم. این  در ادامه ی اون بحثمون تو استارباکس کنار اب بود. این رو هم که گفته ام, می دونم که الان می گی برو گمشو. اما خوب می گم, تو هم بگو برو گمشو. نگم, احساس بی شرفی می کنم که از " برو گمشو " تو حس اش بدتره!!!

خونه ام هنوز بوی مرغ میده !!‌ یعنی حالی دادیم به بیزینیس مرغ شمال غرب امریکا!!

ارصل و نسیب هم دارند میرند خونه ی خودشون به سلامتی!!!‌ بر و بچز ایران شیرینی ما رو هم بگیرند !!‌

ماگ رسیده از تگزاس به چه معرفتی . . . چه چایی هایی که ما توش بخوریم و تو بخارش دلتنگ ات شیم 

خجالت می کشم که مرد هستم بعضی وقتها . . . بیشتر وقت ها
 

Sunday, July 25, 2010

سلامتی

یه یارو تو خیابون می رفت, دید یکی یه طوطی خیلی قشنگی داره. بهش گفت:‌اقا می فروشی؟ جواب شنید:‌نه داداش , رفیقمه

سلامتی هرکی که رفیقش رو نمی فروشه

کپی رایت عمو جواد
------ 

روز خوبی بود امروز. به معنای دقیق کلمه , اوت در. همه تقریبا اومدند. شلوغ و خوب. من الان قلبم از خستگی درد می کنه.

باید کار کنم. زیاد. 

Tuesday, July 20, 2010

سر سرخه و رو زردان

تب دارم و این بار از خوبی 

گر گرفتم و اشکم  سردم نمی کنه. زمان به زیبایی هرچه تمامتر از بلندی روی پیکر ما می ریزه. گاهی فکر می کنم که برگرد به زندگی که کار و درس و مشق منتظرته اما بعدش می گم هلا هلا ای شوق ناخوانده . 

:شب, شب مولانا است

چون خون نخسبد خسروا, چشمم مها خسپد کجا
از چشم من دریای خون جوشان شد از مهر و جفا

گر لب فروبندم کنون, جانم به جوش اید درون 
ور بر سرش ابی زنم, بر سر زند او جوش را

معذور دارم خلق را گر منکرند بر عشق ما 
اه لیک خود معذور را کی باشد اقبال و سنا

از جوش خون نطقی به فم, ان نطق امد در قلم
شد حرف ها چون مور هم سوی سلیمان لابه را

Friday, July 16, 2010

فال شیخ

مطرب عشق عجب ساز و نوایی دارد- نقش هر نغمه که زد راه به جایی دارد
عالم از ناله ی عشاق مبادا خالی- که خوش اهنگ و فرحبخش هوایی دارد
پیر دردی کش ما گرچه ندارد زر و زور- خوش عطابخش و خطا پوش خدایی دارد
محترم دار دلم کین مگس قند پرست - تا هواخواه تو شد فر همایی دارد
از عدالت نبود دور گرش پرسند حال- پادشاهی که به همسایه گدایی دارد
اشک خونین به طبیبان بنمودم گفتند- درد عشق است و جگرسوز دوایی دارد
ستم از غمزه میاموز که در مکتب عشق- هر عمل اجری و هر کرده جزایی دارد
نغز گفت ان بت ترسابچه ی باده پرست- شادی روی کسی خور که صفایی دارد
بیت اخر حذف!!

دارم فک می کنم که روی کسی که صفایی داشته باشه رو داشته ام. همین بچه هایی که بچه هایی که اینجا بودندو همین امیر و ابتین یا حتی ارمین که دیشب مخش رو خوردم . . .ایراد از خودمه .. خودم ژستی تر شدم. خودم داغون و مزخرف  تر شدم . . .
 کاشکی ادم تر بشم یه کم . . . حتی یک کم

پینوشت»  این تر ها رو قبل اینکه اومدم پابلیش کنم گذاشتم!!‌شاکی ام که به اندازه ی کافی طیفی نگاه نمی کنم. 

Thursday, July 15, 2010

واقعا که ایندی

یعنی واقعا چیز تو این عقل جمعی!!‌ ما اومدیم برای یک بار هم که شده از خودمون فرهنگ و هنر درکنیم, گفتیم بشینیم ده تا یا بیستا یا نمی دونم چند تا فیلم برتر تاریخ سینما رو ببینیم. رفتیم ای ام دی بی لیست گرفتیم و همین جوری از اون اولاش ۳-۴ تاش رو که ندیده بودیم دادیم بیارند. امرو رفتم گرفتمشون و این بعداز ظهر که هم از خواب و خستگی دارم می میرم و هم گشنمه و هم داشتم این فوتوشاپ ماتم رو دزدکانه فروگذار می کردم  گفتیم یکی از اینا رو هم ببینیم  . . همین جوری دست کردیم تو کیف این ایندیاناجونز اومد دم دست . . . ما هم گذاشتیم تو دستگاه  . . .من قبلا بازی اش رو دیده بودم که خوب مثه اکثر این بازی ها هم رو می کشند  . .اما من فکر نمی کردم فیلمش اینقد مزخرف باشه. صد رحمت به فیلم هندی های اتوبوس های اصفان ترون  . .حتی اونایی که می رفتند ترمینال جنوب!!‌ من الان هرچی بخوام بگم باید فش بدم که خب نمی شه.  پس سکوت می کنم اما دو تا نتیجه اخلاقی می گیریم :

 اول که ااجان به این عقل جمعی خیلی دل خوش نکنید 
دوم اینکه هرچی اومد دم دست استفاده نکنید


روح الگروی بزرگ, من رو ببخش که فضای معنوی تو رو الوده کردم . . من رو عفو کن . .
پینوشت:‌ما البت از ایندیانا جونز هم منظور خودمون رو درمیارم. عموجواد برسون که بعد این دو خط تو باید بری منبر
1:32:28
The lady: You're not the man I knew ten years ago
Indiana Jones: It's not the years, honey. It's the millage.

ای جان

یعنی رپ و عکاسی. می ترکونند . . .


این اهنگای شاهین نجفی خیلی خوبه .مخصوصا بعضی هاش . . اگه چینی نازک روحیه ی لطیف بعضی از ما اونقد تحمل داشته باشه که بتونه درد و فشار رو به زبون تازه ای بشنوند. 
لعنتی ها, ما سر این دو ذره فکر و فلسفه  وفرهنگ مشترکیم. اینقده پز نیایید که خیلی خفنید.  چه فرقی داره  . . تو وقتی شاکی می زنی شعر می گی و تر می زنی به هیکل یارو و کل هویت و فکر طرف گل می میالید اینا (‌ما )‌فحش می دیم. فحش ما بعد نیم ساعت فراموش میشه, بد و بیراه ادیبانه ی شما تا کی می مونه؟ 

من نمی گم ما بهتریم اما می گم ما باید یاد بگیریم به حرف هم گوش کنیم. همون قدری که شنیدن اهنگ های ضایع رپ ما که سر و پا فحش های خیابونیه واسه شما ضایعه, همون اندازه  مست شدن عارفانه عاشقانه متعالی شما با شجر و امیز مرادخان تمبکی و تار استاد مطرب العلمای نی داوود و لطفعلی خان مزغون  نواز چیز السلطان در مایه ی شور چپ  لاهور فرود به شوشتر و گل و بلبل واسه ما مزخرفه. . .  اما لعنتی تا تو به من بگی بی فرهنگ هنر نشاس و من به تو بگم هنر بشاس هر جفتمون خاکمون به سره. . .من دارم این مزخرفات تو رو گوش می دم و سعی می کنم خوابم نبره ببینم چیه اینقد این شجر هی می خونه و شما به به می کنید  . . . چرا وقتی استاد هنوز اولش خفه است شما ها هنو هیچی نشه گردنتون رو مثه منار جنبون تکون می دید و مست بازی در میارید .. . حالا تو شریک لعنتی هم بیا یه ذره بشین رپ و راک درست درمون گوش کن بلکه یه کم ادم بشی!!‌بیا گوش کن ببین ما چرا اینقد گیر ایناییم . . .

ای با تو اما . . . قرنه !!‌

امیر داره میره . . . تو بگیر انگار فرزاد بخواد بره . .  من هم میرم شاید با یه می اضافه.  

Monday, July 12, 2010

شتر سبک

من تازه هایده رو دارم کشف می کنم. واقعا عالیه . . . 

کمی های که میشم و باد میزنه, رفتم تو خط  درخت سر کرنر. دیدم همه شون رو همون جوری که هستند دیدم. چیزی نه بیشتر از اون چیزی که میشه دید. فیزیک. دلم درد گرفت بعدش به خودم گفتم اخه مگه کرم داری که یه لحظه مثه ادم صفا نمی کنی. سبک راهت رو برو. بعدش گفتم این فضولی که من کی ام اینجا کجاست عادت شده انگار یا شاید هم از عادت  نفوذش بیشتره . . .
صبحانه رحیمی ها اومدند پیش ام. رحیمی ها دارند میرند از سیاه پشته. نتونستم بگم که اخه  . . .دارن میرن. البته خیلی هم غصه ندارم. شاید هم هنوز نمی دونم همین یک ماه یک بار هم همدیگر رو دیدن چه نعمتی هست. کیا نون اورد واسه ام. اوخ اوخ چه نونی . . .
با اون دوستک حرف که می زنم میگه که نمی ام چون گفتی که نیا . . نمی دونم چی بگم . . یه کلمه بهش گفتم و این بود که ادم حرف دل رو که نمی زنه, حرف دست رو می زنه. . . حرف دل باد هواست . . .

Sunday, July 11, 2010

ایول شماعی زاده

دلم می خواد یه بار تو خوابم مولوی رو ببینم و بشینیم با هم این غزل مگفتمت مرو انجا که اشنات منم رو بخونیم. یعنی بدم اون بخونه. . .همه ی این غزل یه دست هست و قشنگ و ضایع !!! حس می کنم شیدایی عاشق توش گم شده . . بیشتر حس مادری بهم دست می ده که داره در اوج مهربانی غر می زنه.  این قضاوت صحیح, تا می رسه به بیت اخر اگر خداصفتی دان که کدخدات منم. این اگر خداصفتی, یه حس تمسخری انگار توشه . . مثه همون وقتا که مامانش رو ادم مسخره می کنه یه جوری که هم دلش خنک شه و هم مامانه نفهمه ناراحت بشه . . که اخه ای کیو  مگه اینکه خدا صفت باشم که بفهمم کدخدا تویی . . . حالا یه سری از این بچه جل های مامان پرست هم هستند که ادای خداصفتی درمیارند . . آی بدم میاد!!‌عین این بچه خرخون هایی که می رند جلوی معلم جل میشند !!‌ ادای چراغ دلی درمیارند که می دونند راه خانه کجاست. 
 کاری ندارم مولوی جون, اما خودت هم از این اداها در اوردیا . . نو هارم به قول اینا, کیه که در نیورده باشه. همین خود من روم از سگ سیاه تره. خودم هم از این کارا می کنم !! می دونم خوب نمی خواد تو روم بیاری!!‌تو که مثه سگ پشیمون شدن بعدم رو که نمی بینی که !!‌فقط قمپز درکردنم رو می بینی.
بازم شرف مولوی که اون ته اش اخرش گفت که: خواهی بیا ببخشا, خواهی برو جفا کن

ای مخاطب خاص با خودتم:
از من گریز تا تو هم در بلا نیفتی- بگزین ره سلامت, ترک ره بلا کن 
بس کن که بیخودم من ورتو هنر فزایی- تاریخ بوعلی گو تنبیه بوعلا کن

زرتی ته نوشته : (دقت داشتی که با کمال اعتماد به نفس خودم رو زدم تنگ مولوی؟ مثه اقا که سر خاک اون اقا خودشون رو چسبوندند تنگ علی- ای بسوزه پدر این ایگو بخون نفس اماره . . .خودما میگما) این همه تایپ کردم یعنی پاکش کنم؟؟؟ 

همه چیز می تواند بر علیه شما به کار برود- حتی شما دوست عزیز

خیلی خفنه این سیستم و این حال و هوا. داغ میشه هوا بعدش ییهو سرد میشه, بعدش داغ میشه و تبدار و بی نفس و بی باد  بعدش دوباره فروکش می کنه و خنک میشه. همین الان کرکره های اتاقم داشتند از فرط نسیمی دست می زدند. تلفنم گم شد.این ارمین هم بچه خوبیه. اصا سیستم خداست. حال می کنم که حال طبیعت هم با حال من یکیه. با هم دیوونه ایم روزها و ارومتر شبا. یا برعکس. اصا مهم نیست که با هم همزمان یه جور باشیم. مهم اینه که اینم خله و چله و بی دندون. دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید. 

Saturday, July 10, 2010

گریه را به مستی بهانه کردن!!‌

الکای بیچ- باربیکیو خونه ادم- کیو اف سی شب قبلش با اون دوست داشتنی محتاط- بعدش بهم میگه افرین که جرات داری که ول کنی و من جلوی نفسم رو می گیرم که حرف نزنم برای اولین بار- محمد اقا میگه که  درمون ات  تو همون عطاری های قدیمه و من هی فکر می کنم که چی باباجان؟ من چی بگم که بشه گفت. پس شیخ که احوال کشتی دریای دور رو می دید, چرا این مرغ پخته رو از زیر نیم بند برنج نمی بینه . . . اون یکی هم ایمیل می زنه میگه به من میگی دومی اش رو؟ اخه من موندم تو این همه فیلم دیدی چی یاد گرفتی پس؟  همون حرف اقا محمد درسته, باید کشید از توی حرف زدن بیرون . . . فایده نداره . . مگه اینکه بشینیم همون  توی ایوون و ساکت بشینیم . . . هی ایوون . . هی ایوون
 . کسی از ایران نباید زنگ بزنه.  خوب خوبه, همه چیز داره به ته اش نزدیک میشه. من هم ایشالا به ته اش نزدیک می شم. ته کثافت منظورمه. هی میام نظر بدم بعدش فات د شاک اف می کنم. . .  یکی نیست به من بگه تو که نیستی خوب خفه شو بزار به حال خودشون بسوزند . . . اون یکی ایمیل زده می گه سعی کن شاد باشی. این یکی خداست رسما, خود سهراب سپهری شده واسه ما فقط نه نقاشی داره نه شعر نه بابای پول دار. . .
اخر شبی میاد که ته گلوم رو بسوزه  . . تازه می بینم که تازه شده خود خودم . . . این جا جای منه. کنار پنجره
بعدش می بینی اومده  زیر اون اواز شهیدی کامنت داده هی ی ی ی ی  . . .یکی نیست چیییییی میگی اخه تو؟ تو که تو فضایی چی کار داری انگشت کنی تو چش این چهار تا کرم خاکی. برو تو همون معراج ات, بسه بس که فهمیدیم خفنی. جای حسادت بیشتر نداریم . . قربونت برم, برو پشت سرت رو نگاه نکن دیگه فدات شم. 

اون یکی هم که رفت  پشت ۱۲ ساعت اختلاف. خوب بهتر. بلکه از فکر و خیال بزنه بیرون حالش رو ببره.  
این حامد هم استتوس زده مبعث مبارک :))))))‌
امیر هم ضایع کرده دو روز پیش حالا هی زنگ می زنه. به روم که نمی ارم که پسر اما واسه خودش  . . من کی ام که بگم کی واسه خودش چی.  اقا جون من کاری ندارم اصا, هرکاری کردی خوب کردی. به من چه... 
توانتی فیفس اور رو دیدم. عالی بود
من چی دارم می گم. اصا ببین چی هست که اومدن و رفتن اون رفیقمون دیگه خط هم نمی دازدمون. حرفم هم البته اینجا حسابه. این سالها که سال به سال میگذره که اخه سال نیست .  حالا کشک بادمجون بخوری یا همبرگر کنار اب چه فرقی داره. من نمی دونم چرا عرضه نمی کنم بنویسم دو خط و شر این پیمان فرودگاهی رو بکنم. دیگه کشمش های عباسعلی رو هم که تحویل دادم. ما که حرفی هم باهم نداریم, نمی دونم چرا این مسخره بازی رو تمومش نمی کنیم. . . من  خودم باید سر خودم رو ببرم و شر رو کم کنم.

جدی بگیر و نگیر, این دو ذره حرف تو دلم مونده بود- ورد فارسی این اپلمون کار نمی کنه. مجبور شدم اینجا بنویسم. 

Friday, July 9, 2010

Real-state- meant

It happened just like the movies. The knife dropped off my hand and pierced in my foot and nailed it to my flip-flop.

Made my concerns gone for a short while.

@Alie: let me know if I can do anything for our red-apple fellow or others in the battle field.

Thursday, July 8, 2010

رفتم اشغالا رو بزارم بیرون

هرم گرم از اسفالت داغ- تاریک و روشن پیاده رو - صدای ماشین ها ی گذری- همهمه ی شهر از دور- سکوت 

خاطرات قدم زدن الانگ د شیخ فضل الله های وی 

Tuesday, July 6, 2010

شولای تنهایی

توی دلم دو تا چیز هست که می خوام بگم. اول اینکه دوستام رو دوست دارم و دومی اش رو نمیگم

Sunday, July 4, 2010

حاشا

همیشه اش که می خواهم کتمان کنم همین است. از این تیوری بازی شروع می شود که اتفاق خاصی نیافتاده !‌اتفاق خاصی نخواهد افتاد . .. اصلا کلا در دنیا اتفاق خاصی نخواهد افتاد. .  تیوری هم در اول به نظر خوب می اید و شعله ی نوری در ادم می درخشد که این بار دیگر بزرگ شده ای پسرم. دیگر این بار"سیل دیدار نبرد دل بیمار تو را". خوشحالی مختصری می اید که خلاص و حس دلتنگی مختصر ملایمی که انگار هنوز هیچ چیز نشده دلم برای روزهای کودکانه تر تنگ می شود ولی خوب بزرگ شدن همین است, بلوغ همین است, گذر زمان همین است . . 

و بگیر از همین دست

وقتش که نزدیک بشود,همه این فکرها کشک است. دلت می لرزد. دست و بال ات می لرزد. با اینکه می دانی., و واقعا هم می دانی که اتفاق خاصی نیافتاده و نخواهد افتاد, لقوه ی احوال مستولی می شود.

این تناقض بین فکر و کردار از همه اش بدتر است. از خود استیلای بی تابی بدتر است. حس ام الان به همان اندازه احمقانه هست که پسرک سرش را محکم برای دفعه ی شانصدم  با شامپو چنگ بزند بلکه دخترک کمی بیشتر نگاهش کند. یا ادمی که دندان عقل اش را هم با مسواک خوب بسابد برای عکس سفارت.

کاری برایش نمی توانم بکنم. ذوق دارم و ذوق در لحظه انقدر خوب است که ادم به خماری بعدش فکر نمی کند. دلم قران می خواهد انجایی که موسی به طور پابرهنه شد, هرچند که می دانم اتشی و طوری همه  . . .